شکل فیزیکی علوفه ممکن است به رشد سیرابی کمک کند که این خود ممکن است باعث افزایش وزن بدن، کاهش مواد موجود (DM) یا مصرف غذا، هضم غذا، و در نتیجه باعث سلامت لبنیاتی گوساله شود. هدف این تحقیق بررسی دو شکل متفاوت مصرف علوفه توسط روی رفتار، قابلیت هضم ظاهری، و رفتار تغذیه ای گوساله های جوان شود. 20 گوساله نر هولستین(46. 8}1. 2kg) به صورت تصادفی علامت گذاری شدنداز بدو تولد با یکی از دو روش تغذیه ای در جایی که آنها را در معرض یک جیره غذایی پیچیده قرار می دهند (بر اساسیک مبنای DM) 90% تغلیظ پودر آغازی و هر یک از این دو تا (1) 10% به صورت درشت تکه شده (3-4cm) یونجه (CRS؛ n=10(یا (2) 10% زمین عالی (2 mm) علف یونجه (FN؛ n=10). به همه گوساله ها 8 لیتر شیر جایگزین (MR؛ 1. 2 KG از DM) از بدو تولد؛ مقدار MR به طور پیشرونده کاهش پیدا کرد بعد از WK برای قادر ساختن از شیر گرفتن با اتمام هفته هفتم. مطالعه و بررسی تمام شد بعد از هفته هشتم. مصرف جیره مخلوط، MR، و آب روزانه کاهش پیدا کرد، و گوساله ها اضافه وزن پیدا کردند دو بار در عرض یک هفته. نمونه های غذا و پس مانده های آن در عرض هفته هفتم و هشتم برای بررسی محتوای تغذیه.
مصرف جیره مخلوط، MR، و آب به صورت روزانه گزارش شد و گاوها دو بار در هفته وزن می شوند. نمونه های غذا و پس مانده های غذایی در هفته 7 و 8 برای ارزیابی های محتوی غذایی جمع آوری شدند. داده های رفتاری برای هر گاو برای مدت دو ساعت در طول هفته 6 و 8ام برای یک ارزیابی کلی هر حیوان 28 ساعت در هفته مورد ارزیابی قرار گرفت. کلیه فضولات در طول هفته 8ام برای تعیین قابلیت هضم جمع آوری شدند. گاو ها تغذیه شده با CRS در واقع DM بیشتری نسبت به انوع FNدارند.
لطفاً به پرسشهای ذیل در رابطه با رضایت مندی خود از محیط کار با نهایت دقت و بیطرفی پاسخ دهید:
در سال های اخیر تلاش های زیادی برای استفاده از بازی های ویدئویی برای یادگیری شده است، با توجه به اینکه سرمایه چشم گیری صرف بازی در صنعت سرگرمی شده است، اما به دلیل توانایی های آنها در جلب توجه بازیکن و نگه داشتن آن برای مدت طولانی به عنوان بازیکنان، مدیر بازی های پیچیده را آموزش می دهند و اهداف را به نتیجه می رسانند. این بررسی تحقیق درباره بازی ویدئویی، بر روی تجزیه و تحلیل طراحی بازی آموزشی متمرکزشده است، یعنی آنان که در حال حاضر اساس را برای یادگیری طراحی می کنند، محتوای تئوری بازی را طراحی می کنند و نتایج بازی کردن بازیهای ویدئویی را آموزش می دهند.
مقدمات بسیاری در20 سال گذشته برای آموزش بازیهای ویدیوئی منتشرشده است وبررسی تعدادی ازمتون درباره بازیهای آموزشی درعرض چند سال گذشته به اتمام رسیده است
Baker,ONeil,Wainess,2005؛ Aguilera,Menodiz,2 003).
این بررسی ها روی متونی تمرکز می کند که مورد خطاب قرارمی دهد که چه بازیکنانی ازبازیهای ویدیوئی آموزش ببیند به جای اینکه کدام بازیهای ویدیوئی می توانند طراحی شوند.برای تسهیل یادگیری، این بررسی که برروی انتشارات مربوطه برطراحی بازی ویدیوئی آموزشی متمرکزشده است، شناسایی عناصرطراحی بازی که یادگیری را ترویج می دهند وهمچنین نظریه هایی مبنی براینکه بازی های ویدیوئی منجربه پرورش مفهوم یادگیری می شود را به دنبال دارد.
نیروی اصطکاک علی الرغم فوایدی که در برخی موارد برای انسان داشته است در مواردی هم بعنوان مانع در سر راه انسان بوده و باعث اتلاف مقدار بسیار زیادی از انرژی می شود. بطور مثال از حرارت ناشی از سوخت در خودرو 35 درصد از طریق سیستم اگزوز و 33 درصد از طریق آب و 7 درصد از طریق انتشار در هوا به بیرون از سیستم منتقل می شود و تنها 25 درصد از کل حرارت تولید شده برای انجام کار مفید باقی می ماند که همه این هدر رفتن انرژی حرارت ناشی از وجود اصطکاک در بخشهای مختلف خودرو می باشد.
در تکیه گاه شفت بروی دیواره ها نیز نیروی اصطکاک بین شفت و دیواره باعث اتلاف انرژی می گردد. بمنظور کاهش اصطکاک در تکیه گاه شفتهای دوار از یاتاقانها استفاده می شود. در یک تعریف کلی به هر تکیه گاهی که اصطکاک را کاهش دهد یاتاقان می گویند. در واقع نیروی اصطکاک مزاحم کار تکیه گاهی یاتاقان می باشد.
یافتن روشهای مناسب برای غلبه بر اصطکاک از دیر باز در سرلوحه کارهای بشر بوده است. بیشتر افراد از چرخ بعنوان بزرگترین اختراع در طول اعصار یاد می کنند، در صورتیکه این چنین نیست. بلکه نوآوری واقعی در قراردادن محور چرخ در یاتاقان (تکیه گاه مدور) شکل گرفت. مدارکی دال بر استفاده از سطوح مدور برای کاهش نیروی لازم بمنظور جابجایی اجسام سنگین در زمانهای قدیم وجود دارد. برای مثال مصریان از الوار (تنه درخت) استفاده می کردند. یاتاقان هایی که با چرخ ها و محورهای اولیه به کار می رفت، از نوع محوری بود که در آنها محور با لقی اندکی درون سوراخ یاتاقان قرار می گیرد.
در هر حال اختراع چرخ پدیده مهمی بوده است ولی این یاتاقانها بودند که باعث چرخش اجسام می شوند. در ابتدا رومی ها، بلبیرینگ ضد اصطکاک اولیه را در دوران حضرت مسیح (ع) بکار می بردند. باقیمانده های یک کشتی رومی در دریاچه «نمی» حکایت از وجود سه نوع اولیه بلبیرینگ یعنی کروی، استوانه ای و مخروطی (شیبدار) داشت، هر چند در این جستجو مورد استفاده آنها نامشخص ماند.
بهبود زخم های جنینی و بدون تشکیل زخم در همان اوایل دوران بارداری رخ می دهد. مطالعۀ مکانیسم های ترمیم بدون زخم می تواند منجر به شیوه های نوین جلوگیری از زخم شود. کلاژن در زخم های جنینی در همان ابتدا نهشت می کند و به صورت مشبک، نازک و ظریف است و دارای اتصالات عرضی کمتر می باشد. چند تفاوت مهم بین پاسخ بهبود زخم جنینی و پاسخ بعد از بارداری مشخص شده است که عبارت است از وجود التهاب کمتر، غلظت زیاد اسید هیالورونیک و نسبت زیاد کلاژن نوع 3 به نوع 1. علاوه بر این، در مقایسه با زخم های تیپیک، نسبت مولکول های نشانه دهی دستخوش تغییر شده است مثلا نسبت زیاد عامل رشد تغییر دهنده (TGF)- b3 به TGF-b1 و -b2، و متالوپروتئین های ماتریکس به بازدارنده های بافتی متالوپروتئین ها. علاوه بر این فیبروبلاست های جنینی در مقایسه با همتاهای بالغ خود، تولید کلاژن توسط TGF-b1 را نشان نمی دهند. ژن های الگوسازی شده (ژن های homebox) که در تشکیل اندام ها نقش دارند در دوران جنینی فعال تر هستند. اعتقاد بر این است که این اولین دومینو در درمان نتنظیم روند ریزش زخم های پوستی در دوران بارداری است. ژن های الگوساز (ژن های homeobox) که در اندام زایی نقش دارند در دوران جنینی فعال تر هستند و تصور می شود که ‘اولین دومینو’ در کاسکاد تنظیمی ترمیم زخم پوستی جنینی می باشند. عوامل توصیه شدۀ بازدارندۀ زخم مانند محافظ زخم MD, ورقه و ژل سیلیکون, Seprafilm Bioresorbable Membrane، هیالورونان توپیکال, عصاره پیاز، تموکسیفن خوراکی و لیزر رنگینه ای با پالس 585nm نیز در این تحقیق مورد بررسی قرار می گیرند. با وجود اینکه شواهد کافی مستدل در مورد ارتباط سرعت درمان از طریق عوامل تجاری بازدارندۀ زخم با کاهش تشکیل زخم وجود ندارد، اما این فرضیۀ غلط همچنان رایج است. انسان ها سهوا و از روی نا آگاهی به سمتی سوق داده می شوند که ارتباط منفی بین سرعت درمان و میزان تشکیل زخم ایجاد می کنند؛ در صورتی که چنین ارتباطی در واقعیت وجود ندارد. با وجود اهمیت جلوگیری از زخم، FAD در قرن 21 هیچ درمانی برای این منظور تایید نکرد. و این امر نشانگر چالش های مهمی چون وجود راههای تکراری است که این شیوه ها با آن روبه رو هستند.
تشکیل زخم یک مشکل بالینی عمده است که منجر به وضعیت آرایشی یا cosmesis ناخوشایند، عدم کارکرد، بویژه اگر بر روی مفاصل باشد، می شود و سبب تأخیر رشد بچه ها می گردد. زخم تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی بیمار مبتلا میگذارد و با اضطراب، کناره گیری از اجتماع، و افسردگی ارتباط دارد. بنابراین، جلوگیری از تشکیل زخم از مدت ها پیش اهمیت داشته است. کاهش زخم نه تنها برای درماتولوژیست ها مهم است. بلکه در سایر شرایط و موقعیت ها مانند چسبندگی و جراحت ناشی از رویه های جراحی در حفره های لگنی و بطنی، قطع نخاع،