دسته: کشاورزی و زراعت
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 166 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 31 پرورش قارچ خوراکی
تاریخچه پرورش قارچ خوراکی:
از نظر تاریخچه پرورش قارچ در هاله ای از ابهام به سر برده. آزتکها از قارچها به عنوان مواد توهم زا در فالگیری استفاده میکردند وقارچ را گوشت خدا می نامید ند. ولی بدون شک معلوم شده است که قارچ شی-ای تا که در ژاپن وقارچ برنج در چین تقریبآ از دو هزار سال قبل با ساده ترین روش والهام از طبیعت بر روی چوب درختان کشت میشده است و تکنولوژی روش کاشت این قارچها جزو هنرهای خیلی قدیمی و محرمانه این سرزمینها بوده است. فقط تاریخ مشخص در پرورش قارچ دکمه ای بدست آمده است که طبق آن کاشت این قارچ در حدود 700 سال قبل از میلاد در حومه پاریس بوسیله یک باغبان ناشناس فرانسوی صورت گرفت. کشت قارچ در گلخانه ها برای اولین بار در حدود سال 1754 در سوئد ابداع شد و سپس به انگلستان و سایر نقاط اروپا گسترش یافت. در سال 1910 در ایالات متحده آمریکا سالنهای استاندارد پرورش قارچ ساخته شد.
توسعه تجربه تکنولوژی از یک سو و یاری جستن از دانشمندان از سوی دیگر زمینه بوجود آمدن ایزوله های خالص در نهایت تهیه بذرخالص- امکان تولید صنعتی قارچ را در سطح وسیع فراهم آورد. و در انستیتو پاستور فرانسه روشهای علمی کشت و جوانه زدن اسپور و تولید آسان در شرایط تبدیل ابداع نمودند و تا سال 1905 به صورت یک راز در اختیار انستیتو پاستور باقی ماند. سیند ن: در سال 1932 تهیه بذر قارچ روی غلات را ابداع کرد و سبب تحویل انقلاب صنعتی در تهیه کمپوست مصنوعی برای صنعت پرورش قارچهای خوراکی را بوجود آورد. در طی بیست سال گذشته به دلیل ماشینی شدن تکنولوژی پرورش قارچ و انجام تحقیقات بنیادی بسیاری از مسائل و مشکلات تئلید صنعتی حل شده و مسائل علمی مختلف مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است تا حداکثر تولید محصول در واحد سطح به دست آید. نکته جالب: پرورش قارچ تروفل بر روی نهالهای جان درخت بلوط صورت میگیرد. که این بستر کاشت درخت بلوط را قبل از کاشت با قارچ تروفل آلوده کرده و سپس به مدت 2تا 3سال در گلخانه به طور موقت کشت میشوند.
کلمات کلیدی:
قارچ خوراکی
طرز کاشت اسپون
اهمیت قارچ در رژیم غذایی
شرایط برای پرورش و رشد قارچ
فهرست مطالب
تاریخچه پرورش قارچ خوراکی: 2
پروتیین: 3
اهمیت قارچ در رژیم غذایی: 4
پرورش قارچ صدفی: 6
پرورش قارچ در منزل 9
فصل کاشت: 9
اطاق پرورش قارچ: 9
نحوه اسکلت بندی: 12
تهیه بستر برای پرورش قارچ: 13
طرز کاشت قارچ در اطاق پرورش: 14
اسپر آماده کاشت: 15
طرز کاشت اسپون: 15
پوشاندن سطح بستر: 16
شرایط برای پرورش و رشد قارچ: 17
تهویه: 17
درجه حرارت: 17
رطوبت هوا و آبیاری: 17
درجه حرارت محیط: 18
«کنترل آفات و بیماریها» 22
«بیماری فیزیولوژیکی» 27
«بیماریهای باکتریایی» 29
مهمترین بیماریهای باکتریایی: 30
بیماریهای اِسپان قارچ خوراکی: 31
قیمت فایل فقط 10,500 تومان
↓-↓
قیمت: 68000 ریال موضوع: مقاله آموزش و پرورش قارچ خوراکی صدفی (پاورپوینت) فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش) فهرست مطالب مقدمه طبقه بندی قارچها تقسیمبندی قارچها از نظر نوع دریافت مواد غذایی تقسیمبندی قارچها از لحاظ نوع زندگی چرخه زندگی قارچ تاریخچه استفاده از قارچ خوراکی قارچهای سمی و خوراکی مزایای کشت قارچ خوراکی نسبت به دیگر محصولات کشاورزی خواص غذایی و درمانی قارچ شناخت قارچ صدفی oyster mushroom ارزش غذایی...
قیمت: 30000 ریال موضوع طرح: پرورش قارچ خوراکی به ظرفیت 5٠ تن در سال محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور دوره بازگشت سرمایه: ٢6 ماه قارچ، به علت اینکه سرشار از مواد پروتئینی، گلوسیدی، ویتامین ها و لیپیدها است می تواند غذای مناسب و کاملی برای انسان به شمار آید. ضمن اینکه به واسطه سهولت پرورش قارچ های خوراکی می توان آنها را به صورت تازه، خشک، کنسرو...
با خواندن این مطالب تمام اطلاعات لازم در مورد پرورش قارچ را بدست می آورید.
در این فایل از صفر تا صد رموز پرورش قارچ دکمه ای اورده شده است.کلیه مراحل وسایل مورد نیازنکات مربوط به هر مرحلهروش های تولید روش های فروشو...
عنوان انگلیسی مقاله: An analysis of strategic human resource management in Iran
عنوان فارسی مقاله: تحلیل استراتژیک مدیریت منابع انسانی در ایران
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٣
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
چکیده ترجمه:
پیامدهای استراتژیکی مدیریت منابع انسانی (SHRM) در بخش های مختلف جهان در تحقیقات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. عمق اجرای مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) منجر به بهره وری سازمان ها می گردد. تحقیق کنونی بررسی مفهومی در مورد پیامدهای مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) در ایران است. شرایط و عناصری که در اجرای مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) در این کشور شرکت دارند به توجه بیشتری نیاز دارند. این مقاله در جستجوی عواملی است که بر اجرای مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) در ایران تاثیر گذار هستند. برای توضیح، این تحقیق به فرهنگ در سطح ملی می پردازد که بر سبک مدیریتی در سازمان ها تاثیر می گذارد. این مقاله همچنین به بررسی فقدان مدیر مناسب به عنوان مانعی در مسیر مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) می پردازد. طرز تفکر مدیران و مداخله فرهنگی باعث جلوگیری از جذب نیروی کار مستعد و قرار دادن آنها در مسیر پیشرفت سازمان می گردد.
مقدمه
حوزه مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) به تعالی قابل توجهی در طول دو دهه گذشته رسیده که از این تعالی لذت می برد هم بصورت علمی و هم عملی. رشد موازی در هر دو بخش تحقیقات موجود و علاقه در میان مدیرانی که در این زمینه فعالیت می کنند موارد قابل توجهی را در میان آزمایشات بوجود آورده که مدیران یا از آن آگاهی ندارند یا به سادگی علاقمند به پیشرفت های علمی و تحقیقاتی در این زمینه نمی باشند.
همزمان با آغاز بلوغ و پیشرفت استراتژی HR زمان آن فرا رسیده که مشخص کنیم حوزه تحقیق و تمرینات مدیریتی به کجا رسیده است. اگرچه با گذشت نزدیک به دو دهه از پیشرفت علمی، این حوزه بطور آشکاری تاثیر خود را در آینده نشان خواهد داد. در تحقیق مربوط به مطالعات جهانی که سازمان هایی را نشان می دهد که می توانند فواید رقابتی بیشتری را بوجود بیاورند و در بازار سهم بیشتری داشته باشند
↓-↓
عنوان انگلیسی مقاله: Theorizing about the impact of strategic human resource management عنوان فارسی مقاله: تئوری هایی در ارتباط با تاثیر مدیریت منابع انسانی راهبردی (SHRM) دسته: مدیریت فرمت فایل ترجمه شده: WORD تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٢١ لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: در این مقاله ما تئوری هایی در ارتباط با تاثیر مدیریت منابع انسانی راهبردی (SHRM) معرفی می کنیم. به...
عنوان انگلیسی مقاله: An Evaluation of Strategic Human Resource Management (SHRM) Practices in Nigerian Universities: The Impact of Ownership Type and Age عنوان فارسی مقاله: ارزیابی کاربرد مدیریت استراتژیک منابع انسانی (SHRM) در دانشگاه های نیجریه: بررسی تاثیر نوع مالکیت و قدمت. دسته: مدیریت فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٢٠ جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید خرید ترجمه مقاله...
عنوان انگلیسی مقاله: A model for HRM strategic integration عنوان فارسی مقاله: مدلی برای یکپارچه سازی راهبردی مدیریت منابع انسانی دسته: مدیریت فرمت فایل ترجمه شده: WORD تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٢٢ لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: هدف - هدف اصلی این بررسی اینست تا به تحلیل وضعیت و مراحل مربوط به یکپارچگی مدیریت منابع انسانی (HRM) در سازمان ها پرداخته و...
عنوان انگلیسی مقاله: The contribution of e-HRM to HRM effectiveness Results from a quantitative study in a Dutch Ministry عنوان فارسی مقاله: کمک مدیریت منابع انسانی الکترونیک به اثربخشی مدیریت منابع انسانی دسته: مدیریت فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١۴ جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: هدف: هم سازمانهای انتفاعی و هم سازمان های...
دسته: علوم اجتماعی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 50 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 37 مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی
تعریف بزهکاری
بزهکاری یک پدیده بسیار پیچیده اجتماعی است که در محیط های اجتماعی مختلف به شکل های متفاوتی دیده میشود. تعریف بزه و رفتار بزهکارانه در هر جامعه ای توسط قوانین حقوقی و هنجارهای اجتماعی آن جامعه مشخص میشود. اگر چه در بیشتر جوامع، بزه به عنوان رفتاری قابل تنبیه از طرف قانون تعریف شده است، اما صرفاً در تبیین آن، مفهوم حقوقی مسئله کافی نیست. بزهکاری به معنای تعدادی متغیر از اعمال ارتکابی علیه احکام قانونی که میتواند ماهیت های مختلفی داشته باشد، وجه مشترک تمام جوامع انسانی است. صرف نظر از موضوع اختلاف ماهیت، این اعمال تقریباً همیشه توسط قانون تعریف و پیش بینی میشود.
در تعریف رفتار بزهکارانه به طور کلی قرن هاست اعمالی مانند قتل، دزدی، نزاع، تخریب، کلاهبرداری، تجاوز، غارت، وحشی گری و آتش افروزی به عنوان رفتار بزهکارانه پذیرفته شده است و تقریباً همه جوامع برای آن تعریف مشخصی دارند. تنها تفاوت مشهود در میزان و نوع تنبیهی است که بر اساس قوانین حقوقی آن جامعه تعیین میشود. علاوه بر رفتار های ذکر شده، رفتار های دیگری هم هستند که بر اساس ارزش ها و تغییر در ارزش ها یا بر حسب زمان و مکان بزه تعریف میشوند و در جُرم شناسی، مورد توجه قرار میگیرند. مثل قوانین مربوط به رانندگی در حالت مستی که در بعضی از جوامع به طور کلی در طول زمان، دگرگون شده تا امروز به عنوان جُرم شناخته شده است و از نظر قانونی و حقوقی مشمول مقررات کیفری میباشد. ماهیت این جرائم با جرائمی که در بالا ذکر شد متفاوت است. دورکهیم (Durkhim) جامعه شناس فرانسوی بزه را چنین تعریف میکند “هر عملی وقتی جرم محسوب میشود که احساسات قوی و مشخص وجدان جمعی (گروهی) را جریحه دار سازد”.
واژه های کلیدی:
بزه
بزهکاری
آسیب اجتماعی
پیشگیری از جرم
بزهکاری نوجوانان
انحرافات اجتماعی
رویکرد جامعه شناختی بزه
رویکرد جامعه شناختی بزه عمدتاً بر نظریات دورکهیم استوار است. اگر چه این نظریات عمدتاً پیچیده هستند اما تأثیر آن ها در جرم شناسی، غیر قابل انکار است. بر اساس این نظریه همانطور که قبلاً نیز توضیح داده شد “جرم پدیده طبیعی است و از فرهنگ، تمدن و فضاهای هر اجتماعی ناشی میشود”. سیر تکاملی فرهنگ ها باعث میشود مفهوم بزه، نوع و کیفیت آن نیز دگرگون شود و تجدّد گرایی نیز در این میان نقش مهمی پیدا کند به همین علت این رویکرد در تعریف بزه به هنجار های اجتماعی توجه میکند و عملی را جرم میداند که بر خلاف هنجار های جامعه باشد و احساسات و وجدان گروهی یا جمعی را متأثر کند.
فهرست مطالب
بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی 1
اهداف درس 1
پس از یادگیری این مبحث، فراگیرنده قادر خواهد بود: 2
واژه های کلیدی 2
تعریف بزهکاری 3
تعریف بزه در رویکرد های مختلف 5
رویکرد حقوقی جرم 5
رویکرد جامعه شناختی 6
رویکرد جرم شناسی 6
تعریف انواع بزه های معمول 7
رویکرد ها در مورد علل بزهکاری 9
رویکرد شکل ظاهری (Body type theories) 9
رویکرد ساختار زیستی 10
رویکرد روانشناختی 12
رویکرد وضعیت اقتصادی 14
رویکرد کنترل اجتماعی 15
رویکرد پیوند افتراقی 17
رویکردهای التقاطی 20
آلگوریتم 1 نمایش مدل تحلیلی بررسی عوامل موثر بر بزهکاری نوجوانان 21
پیشگیری از بزهکاری 23
پیشگیری اوّلیه (سطح اول): ایجاد یک محیط سالم 23
پیشگیری ثانویه (سطح دوم): کاهش عوامل خطرزا 25
پیشگیری ثالثیه (سطح سوم): کنترل موقعیت خطر 26
استراتژی های پیشگیری از بزهکاری 27
1ـ استراتژی های خانواده گرا 27
جدول 1 استراتژی های پیشگیری از بزهکاری 28
2 استراتژی جامعه گرا 31
جدول 2 – گام های طراحی استراتژی های مؤثر پیشگیری و درمان 31
3 استراتژی های پایشی 33
منابع 34
قیمت فایل فقط 17,000 تومان
↓-↓
دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 116 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 149 پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم اجتماعی با عنوان مقایسه خود پنداره نوجوانان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار (بصورت جامع و کامل) بیان مسئله: در زمینه بزهکاری نظریه های گوناگونی وجود دارد که هر کدام با جلوه های خاص در تلاش هستند تا علت بزهکاری را منعکس کنند. چنانکه، دورکیم بزهکاری را یک پدیده...
دسته: حقوق فرمت فایل: doc حجم فایل: 41 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 30 بزهکاری نابسامانی خانواده، زمینهساز بروز بزهکاری اجتماعی چکیده اگرچه بر طبق رویکرد دورکیم، میزانی از انحرافات اجتماعی طبیعی است و علیرغم این که آسیبهای اجتماعی و رفتار های نابهنجار ممکن است ریشه روانی، بیولوژیک داشته باشد و یا از اختلاف شخصیت و ویژگیهای فردی ناشی شود، اما انحرافات اجتماعی به مثابه رفتاری نابهنجار پدیدهای کاملا اجتماعی است...
دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 113 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 74 پروژه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر بزهکاری اطفال و نوجوانان (تهران 1387) چکیده: بزهکاری نوجوانی که ریشه در ساختار جوامع صنعتی دارد یکی از چهرههای منظم فعالیت اجتماعی است که نتیجهی نابسامانیها و گسیختگی میان ارزشها و هنجارهای اجتماعی بوده و معلول محیط پیرامون فرد از محیط بلافصل او...
دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 73 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 67 پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری جوانان مقدمه: قرن بیستم قرن شگفتی هاست اختراعات و اکتشافات بیشمار، پیشرفت علم و صنعت برای افراد چندقرن پیش قابل تصور نبوده است. بشر اکنون به فضا می رود، سینه بیمار را می شکافد و با پیوند قلب مرده ای زندگی نوینی به...
قیمت: 150000 ریال
فهرست مطالب:
1-1- مقدمه 5
فصل اول مسأله مورد بررسی 5
1-2- بیان مسأله 8
1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش 15
1-4- اهداف پژوهش 19
1-4-2- اهداف جزئی: هدف های جزئی این پژوهش عبارتند از: 20
1-5- فرضیه های پژوهش 20
1-6- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 21
1-6-1- سلامت روانشناختی 21
1-6-3- شیوه های حل تعا رض بین فردی 23
1-6-3- مهارت جرأت ورزی 24
فصل دومپیشینه تحقیق و پایه های 25
نظری 25
2-1- مفهوم سلامت 26
2-2- ابعاد سلامت 27
– سلامت روان شناختی 28
بهداشت روان 36
ب) ارتباطات ارتباطی 37
2-3-1-حل مساله 39
ب) مهارت های خاص حل مساله: 45
2-3-1-2- راهبردهای مقابله ای 47
2-3-1-4- نقص در حل مسأله و بروز مشکلات روانشناختی در افراد 50
2-3-2- حل تعارض بین فردی 55
2-3-2-1- تعریف و ماهیت تعارض 56
تعارض و تضاد میان ارزش ها: 63
2-3-2-4- سبک های حل تعارض 67
2-3-2-5- روشهای پیشگیری و مهار تعارض ها 71
2-3-3- جرأت ورزی یا ابزار وجود 75
2-3-3-1- تعریف جرأت ورزی 76
2-3-3-2- اثر بخشی جرات آموزی در کنترل مشکلات روانشناختی 77
2-3-3-4- سبک های پاسخدهی افراد 80
2-3-3-6- مؤ لفه های جرأت ورزی، افراد بایستی بر چهار مؤلفه ابراز وجود مسلط باشند که عبارتند از: 84
فصل سوم روش شناسی تحقیق 88
3-3- جامعه آماری 90
-4-4نمونه و روش نمونه گیری 90
5- ابزارهای جمع آوری اطلاعات 91
3-5-1- مقیاس SCL-90-R 91
3-5-3- مقیاس نسخه دوم شیوۀ مقابله با تعارض رحیم (راسی- II) 99
الف) معرفی مقیاس: 99
3-5-4- مقیاس جرأتمندی جرابک 102
الف) معرفی مقیاس 102
ج) شیوه نمره گذاری و تفسیر نمرات: 103
فصل چهارم 106
یافته های تحقیق 106
4-1- فراوانی گروه ها 107
4-2-تحلیل نتایج بر اساس فرضیه های تحقیق 108
جدول 4-5- نمرات آزمودنی ها در پس آزمون شیوۀ حل مسأله 113
جدول 4-6 نمرات آزمودنی ها در پیش آزمون پرسشنامه جرأتمندی جرابک 115
ب) آمار استنباطی 119
جدول 4-10 نتایج تحلیل کوواریانس یکطرفه؛ متغیر وابسته: سلامت روانی 120
الف) شیوه حل تعارض سازنده 121
الف) حل مسأله سازنده 124
فصل پنجم 131
5-2- محدودیت های پژوهش 139
پرسشنامه 141
آزمون SCL-90 141
2-1- مفهوم سلامت 147
2-2- ابعاد سلامت 148
– سلامت معنوی 149
– سلامت روان شناختی: 150
2-3-مهارتهای زندگی و مهارت های ارتباطی 155
بهداشت روان 158
ب) مهارت های ارتباطی 158
2-3-1-حل مساله 160
2-3-1-1- مؤلفه های حل مسأله 162
ب) مهارت های خاص حل مساله: 166
2-3-1-2- راهبردهای مقابله ای 169
2-3-1-3- سبکهای حل مساً له 172
2-3-1-4- نقص در حل مسأله و بروز مشکلات روانشناختی در افراد 173
2-3-2- حل تعارض بین فردی 179
2-3-2-2- انواع تعارض 185
الف) تعارض فرد با خود 185
ب) تعارض های گروهی و سازمانی 186
2-3-2-3- منابع تعارض 188
2-3-2-4- سبک های حل تعارض 192
2-3-2-5- روشهای پیشگیری و مهار تعارض ها 196
منابع مورد استفاده 199
الف) منابع فارسی 199
-1- مقدمه
دورۀ نوجوانی دوره ای است که در مصادف با تغییر و انتقال در برگ، 1990). استقلال نسبی از والدین و وابستگی به گروه همسالان و دوستان، رشد و تحول مفهوم خود و هویت یابی اجتماعی و جنسی، اتتخاب رشته تحصیلی، برنامه ریزی برای دانشگاه و انتخاب شغل از جمله عواملی هستند که برای نوجوانان تنیدگی هایی را ایجاد می کنند (فورنت و همکاران، 1998) این عوامل تنیدگی زا توأم با خواست ها و تقاضا های آموزشی در محیط مدرسه و انتظارات والدین از نوجوانان، سلامت و بهداشت روانی آنها را به مخاطره می اندازد و بر عملکرد کلی و تحصیلی آنها تأثیر منفی می گذارد (نایمی و واینیوماکی، 1999) پژوهش ها حاکی است افرادی که در رویارویی با چنین مسائلی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند، آسب پذیر بوده و مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب، تنهایی و احساس طرد شدگی، کمرویی، خشم، تعارض بین فردی و…. را تجربه می کنند. در عین حال پژوهش های بیشماری حاکی است که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی – عاطفی ریشه های روانی – اجتماعی دارند و ارتقای مهارتهای مقابله ای و توانایی های روانی – اجتماعی در بهبود و سلامت روانشناختی افراد بسیار مؤثر است. این توانایی ها فرد را برای مقابله مؤثر باموقعیت های تعارض زا یاری می کند و شخص را قادر می سازد تا در رابطه با سایر افراد جامعه، فرهنگ و محیط خود به گونه ای مثبت و سازگارانه عمل کرده و سلامت به ویژه سلامت روانی خود را تامین کند. به همین دلیل در سالهای اخیر آموزش مهارتهای زندگی برای آماده نمودن افراد هنگام مقابله با مشکلات و فشارهای زندگی و ایجاد رفتارهای مثبت و کاهش رفتارهای منفی و در نتیجه دستیابی به زندگی موفقیت آمیز مورد توجه روانشنا سان و دست اندر کاران نظام های آموزشی قرار گرفته است.
برنامه ها آموزشی مهارت های زندگی به دامنه وسیعی از مهارتهای زندگی به دامنه وسیعی از مهارتها برمی گردد، اما مهارتهای اجتماعی و ارتباطی از جمله مهارت هایی می باشد که آموزش این مهرت ها تأثیر قابل توجهی بر کاهش رفتارهای منفی و افزایش رفتارهای مثبت و سازگارانه داشته است. در حقیقت، ارتباط بین فردی یکی از مهمترین توانایی های بشر است اما برخی افراد در برقراری ارتباط، مهارت لازم را نداشته و یا پاسخ های آنها اغلب اثری منفی بر ارتباط دارند و همین سدهای ارتباطی ممکن است به تنهایی و کناره گیری اجتماعی و نیز عدم کارایی تحصیلی و شغلی فرد منجر شود. حتی برخی از صاحب نظران معتقد ند که اختلالات روانی در اصل ناشی از مشکلات مربوط به ارتباط نا مناسب است و بیمار روانی از روابط انسانی محروم مانده است (بولتون ترجمه سهرابی، 1381). بنابراین با آگاهی از نقش مهارت های اجتماعی در تأمین سلامت روانشناختی افراد و با توجه به اهمیت یادگیری این مهارت ها برای مواجهه با مسائل و مشکلات روز مره و تأثیر آن بر بهبود زندگی فردی و اجتماعی این تحقیق در صدد است تا میزان اثر بخشی آموزش این مهرت ها در سلامت روانشناختی دانش آموزان مراجعه کننده به مراکز مشاوره را بررسی کند.
↓-↓
قیمت: 85000 ریال پایان نامه روانشناسی - تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد مقدمه: روان شناسان در دهه های اخیر در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش، عدم احساس کنترل، و کفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای...
قیمت: 70000 ریال پایان نامه رشته روان شناسی و علوم تربیتی با موضوع بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل در شهرهای گرگان و بستک چکیده: در طول قرن بیستم انسان پیش از تمام تاریخ بشریت دستخوش دگرگونی از نظر شیوه های زندگی روابط اجتماعی و مسائل اقتصادی گردیده است. تلاش در جهت صنعتی شدن و گسترش شهرنشینی و زندگی مکانیزه که...
قیمت: 60000 ریال موضوع: پروژه تاثیر زنگ ورزش بر روی سلامت دانش اموزان فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده: هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر که فرضیه های عنوان شده عبارتند از مقایسه سلامت روانی در بین دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار و فرضیه دوم عبارتند از بررسی افزایش زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش...
قیمت: 59000 ریال بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین فهرست مطالب: چکیده: فرضیات پژوهش عبارتند از: فصل اول: مقدمه: بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف تحقیق فرضیههای اصلی تحقیق: فرضیه های فرعی پژوهش: متغیرهای پژوهش 1- متغیر مستقل: 2- متغیرهای وابسته: 3- متغیرهای مداخله گر (تعدیل کننده): 4-متغیرهای کنترل: تعریف عملیاتی مهارت های زندگی: تعریف عملیاتی سازگاری اجتماعی: تعریف...