نمونه سوال + پاسخنامه ریزپردازنده 1 (رشته مهندسی نرم افزار) نیمسال دوم 91-90 دانشگاه پیام نور
نمونه سوال + پاسخنامه آمار و احتمالات مهندسی (رشته مهندسی نرم افزار) نیمسال دوم 91-90 دانشگاه پیام نور
روش تحقیق بررسی علل رقابت های مثبت و منفی و تأثیر آن بر امنیت ملی کشور ایران فهرست مطالب
بخش اول: بررسی های اجمالی و کلیات نظری
فصل اول: طرح مسئله
پیشینه تحقیق
هدف پژوهش
سؤال اصلی
سؤالات فرعی
متغیرهای دخیل
فرضیه اصلی
فرضیه های فرعی
چارچوب تحقیق
روش آزمون فرضیه
اهمیت اثبات فرضیه
سازماندهی پژوهش
فصل دوم: مبانی نظری مفهوم رقابت و معانی لغوی
مفهوم رقابت
الف: رقابت سیاسی
۱ رقابت سیاسی از لحاظ لغوی
۲ رقابت سیاسی از لحاظ اصطلاحی
فصل سوم: ماهیت و چیستی رقابت سیاسی و مرزهای آن
ماهیت رقابت سیاسی
چیستی رقابت سیاسی
الف: تکثر سیاسی
۲ تکثر سیاسی متوازن
ب: آزادی
۱ آزادی فراقانونی
۲ پیشگیری از «استبداد اکثریت»
۳ حاکمیت مقتدر
۴ نهادمندی
۲ قانونمندی، اعتماد و امنیت در حوزه رقابت
۵ فرهنگ مشارکتی
نقش عوامل فرهنگی در گسترش مشارکت سیاسی و اجتماعی
مرزهای وفاق و رقابت سیاسی
فصل چهارم: آسیب شناسی رقابت های سیاسی
استدلال منتقدان
۱ ضعف روحیه دگرپذیری
۲ تکثرگرایی مانع اقتدار نظام میشود
۳ ناپای بندی حزب ها و گروه ها به رعایت قوانین و مقررات و قاعده بازی سیاسی
۴ نبود نهادهای مدنی
۵ نبود جامعه پذیری سیاسی
ضعف جامعه پذیری سیاسی در میان مردم
ضعف جامعه پذیری سیاسی در بین نخبگان
ضعف جامعه پذیری سیاسی در نهاد دولت
فصل پنجم: الگوهای مختلف در رقابت سیاسی
الگوهای مختلف رقابت سیاسی
۱ الگوی تکثرگرا
۲ الگوی یکسان انگار
۳ الگوی تثبیت گرا
نهادهای رقابت سیاسی
رقابت سیاسی و مشارکت سیاسی
مشارکت، رقابت و توسعه سیاسی
۱) تمرکز منابع قدرت
۲- چند پارگی جامعه
۳- ایدئولوژی و فرهنگ سیاسی گروه حاکمه
عوامل تعیین کننده مشارکت سیاسی
مشروعیت، مقبولیت و مشارکت سیاسی
مشروعیت سیاسی
فصل ششم: رقابت های سیاسی و شاخص های آن
رقابت سیاسی و شاخص های آن
شاخصهای وفاق در جمهوری اسلامی
فصل هفتم: جنبش های ساختاری و چالش های مربوط به آن
جنبش های ساختاری و چالش های مربوط به باز تقسیم قدرت در ایران
چالش مطبوعات در روند رقابت های درون ساختاری
تجربه حزب در ایران
۱ زمینه های تاریخی
انواع حزب در ایران
انتخابات چیست؟
تاریخچه انتخابات
قبل از پیروزی انقلاب (اولین مجلس موقتی)
شرایط کاندیدها و رای دهندگان در اولین نظامنامه انتخاباتی
دومین انتخابات
پس از پیروزی انقلاب (اولین انتخابات)
انتخابات عمومی و سراسری
انتخابات مجلس خبرگان
انتخابات ریاست جمهوری
انتخابات مجلس شورای اسلامی
انتخابات شوراهای اسلامی کشور
همه پرسی
اهمیت انتخابات و ضرورت های آن
دیدگاه ها و آرمان ها در ارتباط با انتخابات
رقابت سیاسی در زمان جنگ: از مجلس دوم تا مجلس سوم
رقابت سیاسی در دوره پس از جنگ
الف از مجلس سوم تا مجلس چهارم
ب از مجلس چهارم تا آغاز دوره ریاست جمهوری خاتمی
از تشکیل دولت خاتمی تا شکل گیری مجلس ششم شورای اسلامی
انتخابات ریاست جمهوری و تصاعد رقابت های درون ساختاری
بخش دوم: دیدگاه های صاحب نظران سیاسی
فصل اول: دیدگاه دال و رقابت سیاسی
دیدگاه هانتینگتون و رقابت سیاسی
دیدگاه لوسین پای و رقابت سیاسی
فصل دوم: قواعد رقابت سیاسی پس از تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی
۱ اصول کلی قواعد رقابت سیاسی
اسلام و رقابت سیاسی
الف: دیدگاه مخالف:
چند دیدگاه درباره استدلال مذکور
ب: دیدگاه موافق
۱ شورا و رقابت سیاسی
بخش سوم: امنیت ملی
فصل اول: مفهوم، فرآیند، برآیند امنیت ملی
مفهوم امنیت ملی
فرآیند امنیت ملی
امنیت ملی برآیند اقتدار ملی
چهار نکته در امنیت ملی
ظرفیت بهره برداری
ظرفیت استراتژیک
فصل دوم: اصول بنیادین نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران
سیاست های امنیتی جمهوری اسلامی ایران
تأثیر رقابت های سیاسی بر امنیت ملی
۱ چیستی منفعت ملی
۲ لوازم منافع ملی
اصل اول رقابتهای سیاسی نباید وفاق ملی را مخدوش نماید
اصل دوم: رقابت های سیاسی نباید استقلال کشور را مخدوش سازد
اصل سوم رقابت های سیاسی نباید به التزام به قانون اساسی لطمه وارد آورد
فرهنگ سیاسی و تأثیر آن بر امنیت ملی
تأثیر مشارکت سیاسی بر امنیت ملی
فصل سوم: آسیب شناسی ساختاری و امنیتی کردن رقابت
آسیب شناسی ساختاری (نبود مدیریت امنیت ملی در ایران)
امنیتی کردن رقابت سیاسی
فصل چهارم: دیدگاههای گروهها و احزاب مختلف در یک نگاه
فصل پنجم: نتیجه گیری
منابع
در این طرح از فرایند تولید نخ در ماشین ریسندگی اصطکاکی استفاده می شود . از این روش برای تولید نخ های نمره 1 تا 25 متریک استفاده میگردد و نخ های ضخیم نیز معمولا برای تولید و بافت پتو و سایر منسوجات ضخیم به کار میرود.
برای تولید این نخها از الیاف طبیعی و مصنوعی و مخلوط آنها و نیز الیاف مخلوط حاصل از ضایعات نساجی استفاده میگردد. فتیله های حاصل از از ماشین کاردینگ ، ورودی دستگاه را تشکیل میدهند . این فتیله ها ابتدا توسط یک جفت غلطک تغذیه وارد قسمت کاردینگ میگردند. سیلندر کارد که از پوشش سوزنی برخوردار است موجب میگردد که الیاف از یکدیگر جدا شده و به صورت رشته رشته درآیند .
رشته های ایجاد شده توسط نیروی گریز از مرکز کارد و به کمک مکش از کاردینگ جدا شده و به خط جدایی و سیلندر مشبک وارد میگردد. این دو سیلندر مشبک توسط یک تسمه موتور به حرکت درآمده و در یک جهت گردش مینمایند . حرکت هم جهت دو سیلندر موجب میگردد یک نیروی اصطکاکی مکانیکی در خط جدایی ایجاد گردد. این نیروی اصطکاکی باعث می شود که رشته های حاصل از قسمت کاردینگ ابتدا برروی یکدیگر قرار گرفته و سپس به دور هم تابیده گردند. مکیدن هوا از درون شبکه های دو سیلندر مشبک به انجام پروسه و جدا نمودن گرد و غبار و ضایعات از الیاف کمک میکند.
به منظور تولید نمودن نخ های مقاوم تر در هنگام تولید نخ با الیاف حاصل از ضایعات نساجی و یا سایر موارد خاص این دستگاه قادر است که یک نخ مغزی بین الیاف قرار داده و الیاف را به دور آن بتاباند. ماشینی که درریسندگی نخ به روش اصطکاکی مورد استفاده قرار میگیرد بنام ماشین DREF2 نامیده می شود. این دستگاه قادر است که انواع مختلف الیاف طبیعی – مصنوعی و مخلوط آنها با الیاف مصنوعی را تولید نماید.
نخ های حاصل از این دستگاه در قسمت خروجی به دور یک بوبین استوانه ای پیچیده میشود . وزن هر بوبین پس از پیچیدن نخ بالغ بر 6 تا 8 کیلوگرم است که مستقیما توسط ماشینهای بافندگی مورد استفاده قرار میگیرد.
دسته: علوم تربیتی
حجم فایل: 32 کیلوبایت
تعداد صفحه: 19
چکیده:
در این فصل ابتدا خلاصهای از تحقیق و یافتههای تحقیق بیان میشود. سپس با توجه به نتایج حاصل از آزمون، هر یک از فرضیههای تحقیق را با نتایج سایر محققان مورد مقایسه قرار میدهیم آنگاه در مورد هر یک از فرضیههای تحقیق به بحث و نتیجهگیری پرداخته و تا حد امکان سعی خواهد شد که دلائل مورد نظر در رابطه با نتایج تحقیق را با توجه به نظرات دیگر محققان و محقق این پژوهش ذکر شود. در پایان پیشنهادات برخاسته از تحقیق و پیشنهاداتی برای انجام تحقیقات بعدی در این موضوع بیان خواهد شد.
خلاصه تحقیق:
نقش مهارتهای روانی در عملکرد ورزشکاران، محور تحقیق و مطالعه در روانشناسی ورزشی است، و امروزه توجه قابل ملاحظهای برای شناسایی مهارتهای روانی و آموزش آن به مربیان صرف میشود.
ورزشکارانی که دارای مهارتهای روانی و جسمانی هستند تا حد امکان در مسابقات ورزشی خود موفق میباشند و مهارتهای خود را در قالب ورزشهای تیمی و انفرادی بخوبی انجام میدهند. مهارتهای روانی به ورزشکار اجازه میدهد تا در شرایط مسابقه از اعتماد به نفس و اطلاعاتی که بدن و ذهن او را برای اجرای عملکرد بهینه آماده میسازد، برخودار شوند